Začaly jste se scrapem nedávno a bojíte se odepsat na CT call, protože nevíte, co od toho čekat? Ostřílené scraperky se teď nic nového nedozví, začnu úplně od začátku pro ty, co uvažují o prvním CT. Po chvíli scrapování člověk zjistí, že existují nějaké kreativní týmy a začne mít chuť to taky zkusit. Neví, co má čekat, v případě zahraničních se třeba bojí jazykové bariéry… Takže pro ty, co vůbec neví, co od toho očekávat a jestli se do toho pustit - předpokládejme, že jste se dostali do CT (o tom jak, se dočtete příště) – a co dál?
CT funguje u každého jinak, existují designérky, které komunikují s jednotlivými členy CT jen po mailu, ale těch je minimum a u většiny je „základnou“ CT fórum. Tam najdete všechno důležité, tam se dozvídáte o novinkách, nacházíte buď linky ke stažení kitů nebo kupony (pokud se kity stahují z obchodu), dáváte náhledy udělaných loček a linky do galerek na už poslaná ločka, případně i další odkazy (na CTM enabling, Praise game, kterých se účastníte atp. – podle toho, co designérka vyžaduje).
Jeden příklad, jak to asi nejčastěji chodí. Designérka vám pošle adresu fóra, vy se zaregistrujete (nezapomeňte si poznamenat přihlašovací jméno a heslo, věřte mi, že ho časem budete hledat:-)), a projdete si , co je tam důležitého. Pokud nemáte, uděláte si registraci do galérek, do kterých designérka chce, abyste posílali ločka. V některých fórech se čile diskutuje průběžně (obzvlášť tam, kde je hodně Američanek, které obzvlášť rády pomalu na každou větu zakládají zvláštní nit) a povídá se o všem možném, i se scrapem nesouvisejícím; jinde to ožije, jen když se chystá nějaká novinka.
Když designérka plánuje dát do shopu novinku, dá (většinou tak týden předem, ale i méně – a klidně i na poslední chvili nebo až když je kit v prodeji) vědět do fóra . Někdo vyžaduje, aby členové CT sami kontrolovali několikrát týdně fórum (a vy se pak divíte, že má v prodeji kit, o kterém vůbec nevíte), jiní pošlou upozornění mailem, když je něco důležitého. Vy si kit stáhnete a podle podmínek, které designérka má, uděláte jedno či více loček. (Designérka potřebuje nějaká ločka předem, dávají se jako náhledy ke kitu do shopu, jako náhledy na blog atp., takže pokud jsou dřív než na poslední chvíli, tím líp.) A pak buď můžete ločko nahrát přímo do fóra (ne všechna fóra to ale umožňují) nebo nahrajete někam na web - např. si založíte účet na photobucketu http://photobucket.com/ , nahrajete tam a pak do fóra nalinkujete odtamtud. Když je kit v prodeji, pošlete ločka do galerek, popř. mu uděláte reklamu na svém blogu, na facebooku, ve fórech, kam chodíte atp. a do CT fóra pak vkládáte ločko s linky na konkrétní umístění v galérkách (pro kontrolu i pro to, aby designérka a další členové CT mohli hned poslat koment). V galerkách, kde se to smí, do kreditu dáte i přímý link na daný produkt v shopu (určitě na DST a pak v galerce na shopu, kde je kit v prodeji), jinde píšete jen samotný kredit. Někdy je zvykem, že si designérka vybírá ta nejpovedenější ločka svých CT a požádá je pak, aby z nich vytvořili quick page či z nich „vyzobli“ aranže - které pak použije buď k prodeji nebo jako freebie.
Když se ještě vrátím k „praise game“ a „CTM enabling“ – co to je? Praise game spočívá v rozdávání pochvalných komentů – největší se hraje na DST, ale v menším se s tím setkáte i na shopech. Do galerky pošlete ločko a pak do niti určené PG pošlete příspěvek s odkazem na svoje ločko. A pak si nakliknete buď jen ločko přímo nad vámi - záleží, jaké jsou v tom kterém fóru pravidla - ale nejlépe všechna ločka nad vámi na té stránce, kde máte svůj příspěvek a pošlete jim koment (zpravidla nadšené výkřiky typu „fantastic page!!!“, „omg, what a beauty!!!“). CTM enabling je zase niť (na DST Praise game i CTM enabling pro ten konkrétní den najdete tady v té sekci: http://www.digishoptalk.com/boards/scrap-talk-65/ ), kde CT propagují produkty své designérky. Každý tým tam může jednou denně poslat reklamu – náhled kitu a k tomu ločko z něj udělané. Členové CT se střídají, často jsou rozpisy měsíc dopředu, kdo kdy bude CTM enabling dělat. A proč po vás takové věci designérka chce? Je to jednoduché - čím víckrát pěkné ločko proběhne galerkami a fóry, tím ho uvidí víc lidí, kteří se možná nechají zlákat ke koupi daného kitu.
V CT to může fungovat jednodušeji, než v mém příkladu, nebo se toho naopak po vás může chtít mnohem víc (např. více aktivity na facebooku, twitteru, občasné příspěvky na designérský blog či organizace soutěží...). Co přesně se od vás očekává, se dozvíte předem, ideálně už v podmínkách CT call, takže víte, do čeho jdete a není třeba se obávat. A o CT calls zase příště…
Žádné komentáře:
Okomentovat